fredag 3 augusti 2012

Spinnfiske i ovädret

Det sög i fisketarmen så jag ringde Nilsson och hörde om han skulle med och ta ett par kast i en liten pöl. Yes, vi drog, och naturligtvis börjar det regna så fort vi sätter oss i bilen men det skiter vi i.

Drar till pölen, en ganska stor fors och hinner väl ta några kast, Nilsson har 2 hugg på de 4 första kasten men dom släpper, sen börjar det ösa, åska och blixtra utav helvete. Vi ställer oss i lite skydd under massa träd (smart?) precis bredvid forsen där sen går ner till pölen, jag tar mitt UL med 3 grams röd spinnare och kastar uppströms, och har 1 hugg från abborre, samt 2 färnor som släpper vid fötter, sen en färna som kom ända upp till fotografering.


Blixtarna drog lite längre irån, men inte långt, men såpass att vi vågade oss fram på berget och kasta i pölen igen. Innan dagen var slut (fiskade i ca 2 timmar) så hade Nilsson tagit 2 gädder och nån abborre samt massa missade hugg, jag ett par abborrar.

Åkte för att testa ett annat närbeläget ställe men så fort vi stannade bilen så lyses himlen upp av världens blixt som var grymt nära, så vi kör direkt hem.

På söndag morgon blir det antingen gös med Jens, trolling med mig själv eller kanske örsjön med Nilsson, som köper ny båt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar