söndag 26 augusti 2012

Abborre, gädda och stor färna

En abborre i mängden

Jag och Nilsson dammade av spinnspöna och drog till lite strömmande vatten i Assarebyn för abborre och färna. Det gick grymt bra för mig, fick fisk på alla beten jag prövade, t ex abborre och gädda på nya GULP-jiggar (som inte finns kvar dock, lurig botten där) men superdraget denna kväll var min abborr-vobbler, blå-lila 7 cm. Fick en del fina abborrar, några gäddor och tamejfan det brutalaste hugg jag känt i hela mitt liv; en riktigt fin färna. Det sa bara PANG, som en enorm el-stöt genom kroppen och han drog ut lina så jag trodde det var gammelgäddan på! Men icke, och lika glad är jag för det :) Med mitt UL-spö blev det en ruggig kamp mot denna starka fisk, utan håv blev det dessutom riktigt spännande eftersom han rusade och rusade så fort han kom när mig. Men tillslut fick jag upp min PB-fisk, tyvärr hade jag inte varken våg eller måttband med mig, men ett PB för mig iaf :)
PB på färna

En liten skymt av "supervobblern"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar