söndag 26 augusti 2012

Gäddtrolling

Jag och Matte var ute och trollade gädda i ca 7-8 m/s på klassiska "Gäddavenyn". Fick ca 5-6 st, den största var 93,5 cm och ca 5 kg. Jag hade förlagt vågen nånstans och jag ville inte stå å leta med händerna i gällocket på gäddan, den måste tillbaka kvickt och så fick det bli.
Jag hade köpt 7 st beg vobblers på tradera, 94 spänn, och den ena av dessa var en konrad med blå-svart kropp och röd stjärt. Den hade jag på ett paravan-spö och det var inte fel, smällde på en stor jävel som jag fick in till båten efter ett jäkla jobb, uppskattningsvis minst 8 kg, jag såg när den var ca 3-4 meter från båten att den hade linan i munnen.. blev lite nervös, och såklart sekunden efter sa det pang och skiten lossna. Men till min förvåning så var det haken på beteslåset som hade gett sig..?! Jaja, det är faktiskt inte så ofta jag tappar fisk, och nån gång måste det väl hända ;)
Matte tappade en fin oxå när vi tog in grejerna, högg direkt när vi började veva som då hade väl följt efter en bit. Inga kort dock men väl en film som jag inte orkar lägga upp här nu, den kommer när jag klippt ihop en summering av det senaste fisket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar