lördag 18 augusti 2012

Snabbtur i blåsten

Jag och Nilsson stack ut en snabbis mitt på dan för lite fiske, tänkte vi skulle ut och störa de som tävlade i KM:et idag ;) Nejdå, vi drog in ganska tidigt igen, det blåste som fan så jag ville dra lite gädda istället, speciellt med tanke på att jag ändå inte kunde ge 100%, dvs lägga den tid och framförallt antal beten som man skulle önska vid laxtrolling.

Jaja vi drog oss mot Viskär och in mot Gåsön och mitt emellan en grundpassage så small det på ett dubbelhugg, jag fick drilla den lilla av dom, uppskattningsvis ca 5 kg, och Nilsson vevade in den stora, 8,2 kg, 106 cm. Riktigt feta båda två. Tappade en stor, samt fick upp 2 mindre till, varav den ena ställde till det ordentligt för oss med trassel och skit. Ja motorn la ju av samtidigt som vi hade bottennapp och en gädda högg, med 8 spön ute, ja ni förstår...

Åker ut imorgon igen om vi inte ska till Daftön med ungarna, vi får se.

8,2 kg 106 cm tog på en gulsvart bomber pirat

Denna tog på en grön plugg, ca 5 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar