torsdag 11 oktober 2012

PB på lax och öring!

Fortfarande sjukskriven för min onda fot hade jag tråkigt hemma så jag stack ut och fiskade. Det har ju gått sådär för mig senaste tiden när jag fiskat själv men det skulle bli ändring på det idag!
Åkte först till Hjortens Udde och la i och fick en öring på 60 cm i ytan som fick gå tillbaks. Fiskade mig norrut och en timme senare satt mitt första PB för dagen på, en fin lax på 5300 gram prick, och som tog ca 170 fot i rusningen. Även den fick gå tillbaka, och när jag släppt den och skulle kolla kortet så verkade inte självutlösaren varit på på kameran, trots att jag riggade den för fotot?! Jävla dynga, men men ett PB iaf :)

Körde på norrut och skulle precis vända för att köra medvind hemåt då jag hade lite bensin i, hade inte tänkt köra så länge idag heller, och då smäller andrat PB:et för dagen på! En öring på 83 cm och 6420 gram! Fick ta in alla spön för det var ett jäkla drag i denna, höll på i minst 25 min efter att alla grejer va uppe och jag va tvungen att slänga av mig flytoverallen för det bara spruta svett. Då ska sägas att jag försökte styra i ganska jobbig sjö oxå :) Blev lite osäker med fettfenan då jag tycker den var dåligt klippt eller nåt, men fisken var ju rätt gammal och jag har hört att den kan växa ut lite, och hel var den ju absolut inte.
Allt tog i ytan och betena var Bomber pärlemor, Strike Pro grön-blå och Rapala blå-silver. Hade även ett bomhugg på riggen på 33 fot.



Har ju gnällt lite på min "formsvacka" men idag lossnade det, valde beten med omsorg och det funkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar