söndag 28 oktober 2012

Fin dag på Vänern

...dock utan fisk. Ruggigt uselt av mig idag. Ett bomhugg på rigg vid utlägg och en tappad som hängde på i ca 2 minuter var allt som bemöda sig idag. Vad kunde jag förvänta när det började krångla direkt på morgonen:
*Lillmotorn vägrade ge ifrån sig kylvatten. Gick efter några omstarter och tining i vattnet.
*Kroka mig i fingret
*Ena stackern börjar bli kass så kunde knappt spänna spöet på ena riggen, men efter ca 5 försök satt linan kvar i utlösarn...
*Stormotorn lägger helt plötsligt av när vi är på väg in, börjar låta konstigt och jag försöker starta den men låter som det inte är nåt kräm i batteriet. Får start på den och den dör. Får start på den igen och kör väldigt lugnt, sen funkar den fint... testar batteriet; full kräm. Konstigt men hoppas allt är ok.

Körde iofs på nya vatten idag oxå, så det kan ha vart en faktor :P Dom 2 huggen kom ju där jag har fiskat förr ;)

Men en fin dag vädermässigt, helt fantastiskt. Mycket båtar som cirkulera runt mina hotspots så det var svårt att komma intill idag, trångt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar