söndag 21 oktober 2012

3 laxar, 1 öring + PB!

Härligt fiskeväder idag, mulet med nordväst vind på 2-3 m/s. Jag och Nilsson lämnade hamnen ca 09.00 och grejaerna var snart i. Seg 1a timme, men sen bytte jag sked på riggen och sänkte den samtidigt till 10 meter drygt och det tog inte mer än 4 sekunder innan första fisken satt, en öring som var för liten. Drog vidare mot nya (för oss) vatten och pang, en lax på riggen 10 meter som Nilsson drillade, samma bete, en NK 28.
Sen kom en period där det inte hände ett skit på ca 3 timmar. Regnet kom. Segt. Jag fick för mig att sänka riggen från 32 fot till 44, och så fort jag började sänka så satt dagens största lax på, 6670 gram och 83 cm, PB igen för mig! Denna var kul att drilla ,stark och var uppe i ytan och hoppa och hade sig. Samma bete... Jaha vände och testade punkten igen en gång, men åkte bara över och vidare. Ca 20 min senare står Nilsson och drillar en lax, återigen samma bete, som vi krokar av vid båtkanten, uppskattningsvis 65 cm.
Testar området lite till innan vi börjar packa ihop efter 6 timmar, då rycker riggspöet igen, (behöver jag säga samma bete..?) men den fisken vill bara vara med 10-15 sekunder, en liten iaf.
Ganska lyckad dag, många båtar ute över hela sjön, fick nästan trängas på vissa platser...



Nilsson fick mat för några dagar (2 laxar), jag ville inte ha hem nåt då jag har halva frysen full med regnbåge kvar sen Västra Silen-besöket för nån månad sen :)

2 kommentarer:

  1. Grattar till fin fisk och PB.
    Hoppas den drog bra å du fick kämpa e bra stönn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, ja den var livlig :)
      Såg din balja på bloggen oxå, fin!

      Radera