torsdag 20 september 2012

Servicen gjord...

...i stort sett iallafall. Bytt tändstift och bränslefilter på den lilla, oljan bytte jag nyligen så den skiter jag i, samt bytte tändstift på den stora. Ska skruva med tomgången på den lilla när jag sjösätter idag, sen blir det en tur på antingen lördag eller söndag beroende på vindar.

Fick hem 6 skeddrag från Tyskland som jag köpt på eBay också, dessa ska testas, allihopa! Så det blir skedtrolling i helgen, kör nog enbart med det. Planen just nu är att köra 2 på varje djuprigg, sen köra 3 djupparavaner (10, 7 och 4 meter) på plannern och blya resten, skiter i helt i ytan till att börja med. Från 12 upp till ca 3-4 meter blir det väl.

Hojhoj

3 kommentarer:

  1. Då ses vi kanske uppe i hamnen till helgen. Jag skall ut på söndag som det ser ut nu.
    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes men såg precis att det ska bli starka vindar på söndag också.. vi får hoppas på det bästa MVH

      Radera
  2. Jag chansar och åker upp i morgon. Skall ändå upp och sjösätta båten som varit på land ett tag. Är grymt fiskesugen. Har inte fiskat på evigheter nu....
    Vi får se om vi ses där uppe.

    SvaraRadera