lördag 9 juni 2012

Stack till hamnen för att fixa det sista med båten, eller snarare den stora motorn, dvs fylla på hydralolja till tilten. Det gick fint, till slut. Naturligtvis började det ösregna när vi kom, som vanligt... men det gav sig.
Sen drog vi ut, jag och Nilsson och ungarna, till en närbelägen vass som genererat många gäddor, dock inte idag... Nilsson lånade mitt UL-spö, smällde på en röd jigg och vips, antagligen en gädda som han kämpade med i 10 min innan han bet av linan. Inget mer napp under dryga timmen vi var ute. Klockan var ju runt 18 så tiden var inte optimal...



Jag och Nilsson sticker nog till Bengtsfors imorn för att ta lite öring/röding/regnbåge. Om vädret tillåter. Bilder utlovas

4 kommentarer:

  1. Hej båtgranne! Det är jag som har båten i bakgrunden på bilden.
    Mvh Lidberg

    SvaraRadera
  2. Tjenare! Jaha ok, jag funderade på vem det kunde vara som hade den, fin båt! MVH Micke

    SvaraRadera
  3. Tackar.
    Riktigt bra hamn att gå ut ifrån. Nära till allt trollingfiske oavsett årstid. Ända tråkiga är att marinan snabbt fryser igen på vintern.

    SvaraRadera
  4. Åfan..
    Skrev ett inlägg i din blogg, mest en fråga ang hur det är prickat ut från hamnen. Vet att det är en röd boj som jag antar jag ska ligga till höger om, men sen är det bara rätt ut eller? Om jag ska till Jeppes t ex..?

    SvaraRadera