måndag 11 juni 2012

Regnbåge/Öring/Röding i Bengtsfors

Första fisken, tagen på stormjigg
En kanondag i Bengtsfors! 4 regnbågar upp, 4 tappade totalt, allt delat mellan mig och Nilsson. Jag tog min första redan efter ca 7-8 minuter, hade precis bytt från djupgående rapala till röd-vit stormjigg, lät den sjunka till botten, 3-4 vevtag sen var första fisken landad. Riktigt kul med UL-spöt och detta fiske! 

Nilsson hade flytring med sig, och strax efter min första kom hans första, samma ställe men inte så djupt. han körde sjunklina och rödaktig fluga.

Sen dog det ut ett tag, jag traskade runt sjön och Nilsson i flytringen. Jag fick på en liten abborre innan även Nilsson också fick en liten borre, sen drog han upp ytterliggare en regnbåge, någon tappade han. Jag som fiskade från land såg alla vak liiite långt ut för min del, men sen fick jag låna flytringen en stund, och vips, min andra regnbåge tagen på en 4 cm "vobbler" eller vad man ska kalla det...
Flytringsfiske!

2a fisken för mig, största för dagen


Synd att det inte blev någon öring eller röding, jag är ganska färsk på sådant fiske men får läsa på lite vad gäller beten och liknande, så kommer vi tillbaka mer förberedda. Trots detta, en mycket lyckad dag som renderade i 2 fina filee'r och 2 mindre fina filee'r, för min del :P
Middag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar