söndag 22 juli 2012

Kort, KORT tur

3860 gr, 90 cm


Eftersom jag ska vara med i en fisketävling på lördag i sjön Erven mellan Dalskog och Långed ungefär, så tog jag upp båten idag, lite tidigare än beräknat, men blir det nåt fiskepass i veckan så får det bli från land eller nån annans båt helt enkelt.
Men innan vi, jag och Nilsson, tog upp båten så drog vi ut på en kortkort fisketur som renderade i 2 gädder, båda på samma bete, en öringlik strike-pro 9cm. Den största vägde 3860gr (bild) och den andra som var mindre krokade jag av vid sidan av båten. Turen blev som sagt väldigt kort, allt pga vinden. Vi var i skärgården bland öar, kobbar och skit men det blåste nåt jävulskt ändå. Jaja inte lätt att hålla koll på GPS, spön, ungarna (var oxå med, just det) och samtidigt styra i den jävla blåsten. fiskade kanske 20 min sen sket vi i det. Men ganska effektivt med 2 gäddor :)

Köpte 2 st sidoparavaner av en bekant, nu har jag iallafall 4 st, perfekt för mitt gäddtrollande. Och passande inför tävlingen på lördag, där längst gädda vinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar