måndag 11 juli 2011

Upp kl 04.00 för gäddfiske, Dennis och Olle var med denna gång. Fint väder med små moln och sol, en sydvästlig vind på 5-7 s/m gjorde att vi hade de bästa förutsättningarna! Visst, drog iväg och Dennis och Olle hinner bara sätta spöna i spöhållarna så hugger det på Olles spö, en liten gädda på 2,5 kg, kl 05.10.

Drillning av 2,5 kg

Sen tog det ca 20 min innan andra kom, denna gången på mitt ena spö, 3,75 kg. Det fortsatte hugga med jämna mellanrum, jag tog en till på 5,8 kg, dagens största, innan Olle drog en abborre mitt i allt, tagen på en 13 cm vobbler, runt 500 gram.5,8 kg

Sen skulle Dennis äntligen få ta en jäkel, 4,8 kg vägde den och som alla gäddor fick den fint gå tillbaka.

Nöjd! :D

Det blev ytterliggare en fisk för mig, 4,80 även den (kanske samma?), men den här fick vi tyvärr avliva då krokarna satt lång ner i halsen och det krävdes lite våld och mek innan dom var ute...

Men ännu en lyckad morgontur, körde 4 timmar över 3-6 meters djup, vill ju ha min 10:a iår och den kan kanske finnas här framåt hösten! Nu finns den säkert djupare antar jag... Har haft sydvästlig vind och sol med stackmoln dessa 2 lyckade turer, får se en annan morgon med andra förutsättningar hur det går, ska bli intressant!

HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar