lördag 9 juli 2011

Felicia blev utråkad efter 20 min :) Men då börja fisken hugga...

Felicia ville med ut och fiska på morgonen, så kl 4.30 gick vi upp och drog iväg. Det skulle bli en ganska lyckad, dock kaotisk, tur för oss. Det började med 3 gädder efter varann, så fort den ena var isläppt igen högg nästa. 3 st på 15 min ungefär, inga storlekar att tala om. Sen tog det ca 20-30 min innan exakt samma sak händer, på (ungefär) exakt samma ställe, dock blev den största nu 3,5 kg, turens största. Samtidigt som jag drillade den senare högg det på ett annat spö, dubbelhugg med min dotter i båten, ovan fiskare ska sägas! Så jag fick veva in halva rullen på ena spöt, i med det i spöhållaren, ta det andra och drilla. Dessvärre släppte den andra ca 10 meter från båten, men va gjorde det, jag hade kvar min första på det första spöt :D Det blev en eller två till, kommer faktiskt inte ihåg, men inga storlekar att komma ihåg som sagt ändå.

En skaplig tur med 7-8 gädder på 2 timmars trolling.

En möjlig morgontur på måndag oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar