fredag 10 juli 2009


Abborrarna var på hugget i Dalbergså igår, torsdag. Jag, Dennis å Jari tog med oss både mete å kast. På metet blev det bara mört å brax, Jari slog personligt rekord, kolla bild :) ------------------>

Märk väl Jaris snygga poncho...




Själv fick jag 2 st, tog upp en, hade en massa på men lossnade. Dennis tog 4 st, tappade även han en del, däribland en riktigt stor. Säger han... :P Han tog upp 2. Båda större än mina, den största på 3,2 hekto, längst till höger på bild. Han har även gjort tydligt vilka som var hans fångster... haha

Det stod 3 st andra där när vi kom, han som stod 5 meter från mig å kastade ganska nära mig drog borre efter borre, fina oxå! Jag gick bet på dom fina dock...

Testade mete med mask, fick en mört. Jippi.

Det regnade konstant å jag hade glömt min regnjacka i bilen som Sarah hade, men det fick gå. Så kan det va... Nu blir det grillad abborr-file', rensade den efter tips i Fiskejournalen tror jag det va, visste inte om det innan, gick bra som fan. Flådd å fin, bara ryggbenet kvar, som tydligen ska ge extra smak..? Får se.


Här är en bild på gäddan jag fick senast, den på 2,69 kg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar