torsdag 18 juni 2009

Liten tur


Tog en liten fisketur med Mattias på kvällen, stod på land å lyckades få upp 3 st gäddor, störst ca 2,5 kg. Den första fastande på 3:e kastet. Den sista fick jag genom att kasta in i en vik, men det var stenar och skit som jag fick kasta över för att komma dit, men jag chansade, och det gick ju uppenbarligen bra. Den minsta gäddan fick jag på en grön wobbler, röd buk, 13 cm, gäddan var inte mycket större. Annars körde jag med Reflex-spinnare, röd för dagen.

Det var en fin kväll, fiskarna var verkligen på hugget, utöver dom 3 jag tog upp tappade jag ett par oxå. Minst en av dessa var säkerligen en stor gös ;)

På det som blev kvällens sista kast gick rullen sönder, får ner till Snäjk snart igen och shoppa lite. Det blåste en hel del, men jag får vara nöjd, ingen fisk för Matte dock :( Vi tog en bild med mobilen på en av gäddorna, runt 2 kg, ska se om vi kan få upp den snart.

***

Fotboll imorn! Lite dricka, trevligt sällskap, en matbit, men innan ska vi fira midsommar med Felicia på Vita Sannar om vädret tillåter.

***

Gädda jag tog med Matte från båten förra veckan, 5,5 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar